Gebruiksvoorwaarden
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden gelden de volgende definities:
1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand sluit met de ondernemer;
3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij, in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd de overeenkomst op afstand te ontbinden;
7. Dag: kalenderdag;
8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten waarvan de leverings- en/of afnameverplichting zich in de tijd uitstrekt;
9. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op zodanige wijze op te slaan dat toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk is.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Bouwplanafdruk.be
Eikenlaan 21
3910 PELT-België
Tel: +32 (0)11 64 12 36
E-mail: peter@bouwplanafdruk.be
BTW: BE0457.188.021
Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld zodat deze door de consument kan worden gelezen. De consument kan eenvoudig worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden product- of dienstspecifieke voorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument bij tegenstrijdige algemene voorwaarden altijd gebruik maken van de toepasselijke bepaling. die op hem van toepassing is, is het gunstigst.
Artikel 4 – Het aanbod
1. Indien aan een aanbieding voorwaarden verbonden zijn, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke fouten of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is welke rechten en plichten aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft met name:
de prijs inclusief belastingen;
eventuele bezorgkosten;
op welke wijze de overeenkomst tot stand komt en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
of het herroepingsrecht al dan niet van toepassing is;
de wijze van betaling, levering of uitvoering van de overeenkomst;
de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het honoreren van de prijs;
de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand op een andere grondslag dan het basistarief worden berekend;
als de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
de wijze waarop de consument vóór het sluiten van de overeenkomst kennis kan nemen van de handelingen die hij niet wenst, alsmede de wijze waarop hij deze vóór het sluiten van de overeenkomst kan herstellen;
de mogelijke talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
De contractduur is minimaal en de overeenkomst tussen producten en diensten blijft bestaan.
Artikel 6 – Herroepingsrecht bij levering van producten
Aangezien deze webwinkel betrekking heeft op de levering van speciaal door de consument ontworpen goederen, is het niet mogelijk gebruik te maken van het herroepingsrecht. De consument kan de ondernemer te allen tijde vragen om niet-conforme goederen te vervangen. Het gaat hierbij zowel om foutieve leveringen veroorzaakt door de ondernemer, als om schade veroorzaakt door transport. Hiertoe moet de consument bewijs kunnen leveren op basis van foto’s. De ondernemer draagt de kosten van vervanging van de goederen.
Artikel 8 – Uitsluiting van het herroepingsrecht
De uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a) die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
B. die duidelijk van persoonlijke aard zijn;
C. die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd;
Artikel 9 – De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten aanbieden tegen variabele prijzen, waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft. Deze verantwoordelijkheid voor schommelingen en het feit dat de aangegeven prijzen indicatieve prijzen zijn, worden bij het aanbod aangegeven.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van regelgeving of wettelijke bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a) deze het gevolg zijn van regelgeving of wettelijke bepalingen; Of
b) de consument heeft het recht de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief BTW.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van betrouwbaarheid en/of bruikbaarheid en de wettelijke eisen die gelden op de datum van het sluiten van de overeenkomst. /of overheidsvoorschriften.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden systeem doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument tegenover de ondernemer kan doen gelden bij tekortschieten in de nakoming van de wettelijke verplichtingen van de ondernemer. overeenkomst op afstand.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed, doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een langere leveringstermijn niet is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden aangegeven dat een vervangend artikel wordt geleverd.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van de producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 - Duur van de activiteiten
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is gesloten te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.
2. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een maximale duur van twee jaar. Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn in acht worden genomen.
Article 13 – Paiement
1. Sauf accord contraire, les sommes dues par le consommateur doivent être payées lors de la commande du bien.
2. Le consommateur a l'obligation de signaler immédiatement à l'entrepreneur toute inexactitude dans les données de paiement fournies ou déclarées.
Article 14 - Procédure de réclamation
1. L'entrepreneur dispose d'une procédure de réclamation suffisamment médiatisée et traite la réclamation conformément à cette procédure de réclamation.
2. Les réclamations concernant l'exécution du contrat doivent être soumises de manière complète et claire à l'entrepreneur dans un délai raisonnable, après que le consommateur a découvert les défauts.
3. Les réclamations adressées à l'entrepreneur recevront une réponse dans un délai de 14 jours à compter de la date de réception. Si une réclamation nécessite un délai de traitement prévisible plus long, l'entrepreneur répondra dans les 14 jours avec un accusé de réception et une indication du moment où le consommateur peut s'attendre à une réponse plus détaillée.
Article 15 – Propriété intellectuelle.
L'acheteur reconnaît expressément que tous les droits de propriété intellectuelle sur les informations affichées, les communications ou autres expressions relatives aux produits et/ou relatives au site Internet appartiennent à impressionplan.be, à ses fournisseurs ou autres titulaires de droits.
Article 16 – Données personnelles.
impressionplan.be traitera les données de l'Acheteur uniquement conformément à sa politique de confidentialité. impressionplan.be tient compte des réglementations et législations applicables en matière de confidentialité.
Article 17 – Loi applicable et tribunal compétent.
Toutes les offres de impressionplan.be, ses accords et leur mise en œuvre sont exclusivement régis par le droit belge. L'applicabilité de la Convention de Vienne sur les ventes est expressément exclue.
Article 18 – Liens.
Le site impressionplan.be peut contenir des publicités de tiers ou des liens vers d'autres sites. impressionplan.be n'a aucune influence sur la politique de confidentialité de ces tiers ou de leurs sites et n'en est pas responsable. Article 19 Vos droits Vous pouvez toujours demander à impressionplan.be quelles données vous concernant sont traitées. Vous pouvez envoyer un email à cet effet. Vous pouvez également demander à impressionplan.be par e-mail des améliorations, des ajouts ou d'autres corrections, que impressionplan.be traitera dans les plus brefs délais. Si vous ne souhaitez plus recevoir d'informations, vous pouvez en informer impressionplan.be. Les informations ne seront envoyées que si vous avez fourni votre adresse e-mail.
Article 20 – Dispositions complémentaires ou dérogatoires.
Les dispositions supplémentaires ou divergentes des présentes conditions générales ne peuvent pas être au détriment du consommateur et doivent être consignées par écrit ou de manière à pouvoir être stockées de manière accessible par le consommateur sur un support de données durable.